Maak je eigen vergelijkingssite

Top 6 tips om een vergelijkingssite succesvol te maken

Of u nu op zoek bent naar een nieuwe auto of probeert te beslissen welk appartement het beste bij u past, de kans is groot dat u uiteindelijk een online vergelijkingssite zult gebruiken. Deze sites maken het de consument gemakkelijk om producten van veel verschillende merken te zoeken en te vergelijken. Nu er zoveel bedrijven zijn die hun eigen productvergelijkingssite aanbieden, is het de vraag hoe u ervoor kunt zorgen dat uw site opvalt. Hier zijn onze top 10 tips voor het maken van een succesvolle vergelijkingssite:

Creëer een geweldige gebruikerservaring

Begin met de gebruikerservaring. De manier waarop u uw site ontwerpt, zal een grote rol spelen in het succes van uw bedrijf. Van de eerste aanmelding tot de selectie van automodellen, elke actie moet soepel aanvoelen. Mensen zullen eerder naar uw site terugkeren als ze tevreden zijn met de ervaring. Dit betekent dat u verschillende elementen van uw site zult moeten ontwerpen, waaronder de homepage, het zoeken, het navigatieproces en het afrekenproces. Zorg ervoor dat de gebruikerservaring consistent is op al deze gebieden.

Voeg productvideo's en -afbeeldingen toe.

Het zal moeilijk zijn om een consument te vinden die niet gelokt zou worden door een goede video. Deze kunnen worden gebruikt als tutorials, waarin uw merken en/of producteigenschappen worden getoond. Ze dienen ook als een geweldige manier om de click-through-rate te verhogen door consumenten langer op uw site te laten blijven en te laten klikken op andere producten waarin ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Het toevoegen van productafbeeldingen is een belangrijk aspect van elke vergelijkingssite - zowel voor SEO als voor de ervaring van de klant. Consumenten moeten gemakkelijk kenmerken en verschillen tussen producten kunnen zien, dus productafbeeldingen zijn vooral belangrijk voor SEO.

Bied real-time prijzen

De prijzen voor alle producten op uw site moeten in real time worden bijgewerkt. Dit geeft consumenten het voordeel dat ze direct prijzen kunnen vergelijken van meerdere producten. Typisch, sites die regelmatig prijsvergelijkingen aanbieden zullen meerdere producten hebben. Door gebruik te maken van real-time prijzen kunnen klanten voor elk product de prijs zien op het moment dat deze verandert. Dit maakt prijsvergelijkingen gemakkelijker, omdat een klant kan zien of de prijs goedkoper of duurder is dan het laatste product dat hij heeft bekeken.

Vertrouwen is de sleutel.

Mensen zullen aarzelen om terug te keren naar uw site als ze zich niet op hun gemak voelen bij u. Dit betekent dat u vertrouwen moet wekken bij uw klanten. Vertrouwen begint met de basis - een goede domeinnaam, een duidelijk productbeleid, een veilig betalingsproces en een retourbeleid. Dit kunt u allemaal vinden op de homepage van uw site.

Geef duidelijke productinformatie.

Met zo veel vergelijkingssites is het belangrijk om uw merk te onderscheiden. U zult ook tegen problemen aanlopen als u vergeet om bepaalde informatie in uw vergelijkingssite op te nemen. Het is essentieel dat deze vergelijkingssites duidelijk zijn over de merken die u vertegenwoordigt. Op uw vergelijkingssite moet duidelijk staan welke merken u vertegenwoordigt.

Gebruik sociale media om je publiek op te bouwen.

Het is belangrijk om sociale media te gebruiken als een platform om uw publiek op te bouwen. Dit kan worden gedaan door interactie met uw bestaande klanten en door gesprekken te beginnen met uw potentiële klanten. Door dit te doen, kunt u een sociale aanhang opbouwen die u zal helpen het woord over uw site te verspreiden. Terwijl u deze aanhang opbouwt, zult u ook in staat zijn om te zien in welke producten uw publiek geïnteresseerd is en beginnen met het verzamelen van hun e-mailadressen.

Blijf gefocust op je doel.

Met zo veel vergelijkingssites die er zijn, is het belangrijk om te onthouden waarom u uw site maakt. Zorg ervoor dat het belangrijkste doel van uw vergelijkingssite is om consumenten te helpen een weloverwogen beslissing te nemen. Dit houdt je gefocust op je doel en voorkomt dat je wordt afgeleid door andere sites die niet hetzelfde doel voor ogen hebben.